Vektorien summa 2D ja 3D

20Sep14
  • Valitse: algebraikkuna, akselit, koordinaattiruudusto ja Pisteen sieppaus Tartu koordinaatistoon.
  • Piirrä vektorit u=(4,1) ja v=(1,3) työkalulla Vektori pisteestä pisteeseen.
  • Piirrä vektorien u ja v summa kirjoittamalla Syöttökenttään w=u+v.
  • Väritä vektorit.
  • Piirrä vektori v alkamaan pisteestä B=(4,1).
  • Raahaa esim. pisteesä C.
  • Lataa koneellesi GeoGebra 5.0.4.0 tästä.
  • Piirrä vektori a=(2,1,1).
  • Valitse Näytä ja 3D- Piirtoalue.
  • Poista 2D-Piirtoale.
  • Piirrä vektori b=(1,2,1).
  • Piirrä vektoreiden a ja b summa c=a+b.
  • Väritä vektorit a, b ja c.
  • Piirrä vektori b alkamaan vektorin a päätepisteestä (2,1,1). Vektori[(2,1,1),(3,3,2)].
  • Laita vektori b pois näkyvistä.
  • Piirrä piste A=(2,3,0).
  • Piirrä suora, joka kulkee pisteen A kautta ja on vektorin a suuntainen.


No Responses Yet to “Vektorien summa 2D ja 3D”

  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: